Fremtiden er nå


Håvard Svang med el.tråkkesykler for bruk på servise. Foto privat

Heisfirma Kone på Forbes liste for innovativt selskap. I Oslo er heismontør Håvard Svang i Kone igang med tanker om å inkludere el.tråsykkel som verktøy for servise. 

Tekst Johnny Leo Johansen. 15.06.2018.

I Oslo er heismontør Håvard Svang igang med egne tanker og prosjekt for fremtiden med servise på heiser. 

-Tanken med og implementere sykkel i Oslo er først og fremst 100% et tilbud til de som ønsker det, akkurat som batteridrill er kommet for å bli sammen med Internett og en del annet.

Etter selv og ha prøvd det ut er det en helt overlegen måte å transportere seg selv og verktøy rundt i den vakre byen vår. Ikke minst er det en stor helsegevinst i dette. Erfaringen er så langt bare positive som et hjelpemiddel.

Ikke minst er mange kunder utrolig positive og det bringer ofte frem et stort smil.

Konklusjon er som følger, supert å bruke når det passer, ikke så bra på stopp jobb med folk fast i heisen på Holmlia.

- Min drøm rundt dette er også ett lite kontor meget sentralt i Oslo med mulighet for kaffe og sosialt samvær og de mest brukte servise artiklene, Håvard Svang.

Dette er et prosjekt under stadig utvikling og fra 2019 er store deler av Oslo stengt for biltrafikk. Det gjelder og tenke fremover .

Innovativt selskap

KONE er et firma som er på liste som en av verdens mest innovative selskaper av forretningsmagasinet Forbes.

Dette er den 8. årlige listen i sitt slag, noe som er et tegn på kreativ forandring og innovasjon. I år ble KONE rangert som nr. 59 og er dermed det 7. mest innovative selskapet i Europa. KONE er også det eneste heis- og rulletrappselskapet på listen.(Kone pressemelding).

Forbes kåring

KONEs nyeste innovasjoner ved Forbes kåringen omfatter benytter blant annet det som sees på som banebrytende teknologi til å gjøre servicetjenestene for heiser og rulletrapper sikrere, mer oversiktlige og mer forutsigbare ved å forutse feil før de oppstår, og overvåke anlegget i sanntid.

Rangeringen i Forbes er basert på et mål som kalles ”Innovation Premium": forskjellen mellom et selskaps markedskapitalisering og dets nåværende nettoverdi av kontantstrømmer fra eksisterende virksomheter.
<< Forrige        37 av 172        Neste >>