19. april 2024

Vi har fått ny hjemmeside!

«Heis.no har fått en velfortjent og etterlengtet oppussing», sier Markus Hansen, leder i HMF. Oppussinga har pågått i flere måneder, og det er foreningas nye organisasjonssekretær Erik Eikedalen som har stått for oppgraderingsjobben.

«Vi har ønsket oss en oppdatert nettside en god stund nå. Det er viktig at foreninga henger med i tida, og den nye nettsida reflekterer en mer moderne forening,» sier redaktør Tor-Erik Lundberg. «Heis.no er, sammen med Facebook-siden vår, førstelinja for kontakt med medlemmer og potensielle medlemmer, og da er det viktig at de besøkende møter en moderne, oversiktlig og logisk nettside. Og det tror jeg vi har fått til med denne oppussingsjobben,» fortsetter Lundberg.

Også redaksjonsmedlem Christian Olstad er begeistret for den nye hjemmesiden. «Ikke bare ser den bra ut, men også arbeidet i back-end er gjort lettere for oss som jobber med siden,» konstaterer Olstad. Vi spør Eikedalen om hvordan han som prosjektleder har gått frem i valg av leverandør og design: «Det var et enkelt valg. Heis.no var tidligere bundet av et gammelt og utdatert system, som gjorde det tungvint å legge ut saker, bilder og generelt oppdatere siden. Jeg har tidligere jobbet mye med WordPress, en plattform som er helt åpen, og derfor kan modifiseres i mye større grad. Dette gir oss en mye større frihet til å endre siden når det passer oss.» Dette betyr i praksis at HMF i mye større grad enn tidligere, nå har kontroll over utseende på hjemmesiden. Og de tillitsvalgte som jobber i redaksjonen får en plattform som er enkel å forstå, og lett å jobbe i. «Det er en drøm å legge ut saker på nye heis.no,» sier Olstad. «Før kunne vi bruke opptil en halvtime bare for å legge ut en enkel sak, nå går det på under fem minutter.»

«Heis.no skal være den viktigste kilden til hvorfor det lønner seg å være organisert heismontør.»

Innholdet på den nye hjemmesiden er i hovedsak det samme som på den gamle, men presentert på en mer oversiktlig måte, og med en mer logisk menystruktur. «Vi har i tillegg implementert EL og IT Forbundets bli medlem-funksjon, noe som gjør at man enkelt kan melde seg inn i HMF via våre egne hjemmesider. Vi har også lagt til mye mer informasjon om det å være medlem enn tidligere. Heis.no skal være den viktigste kilden til hvorfor det lønner seg å være organisert heismontør. Heis.no skal også være oppdatert til enhver tid, med korrekt kontaktinformasjon til alle i styret, de ansatte og de tillitsvalgte i distriktene. I tillegg har vi et flott kontaktskjema hvor du lett kommer i kontakt med oss,» utbroderer Eikedalen.

Oppdatert kalender

En annen etterlengtet funksjon som er forbedret er en aktiv kalender. På gamle heis.no fungerte ikke lenger kalenderen optimalt, noe som gjorde at den sjelden ble oppdatert. Nå har vi fått en splitter ny kalender, som til enhver tid skal være oppdatert med det som rører seg i foreninga. På nye heis.no finner du også hjelpemidler og avtaleverk, utfyllende HMS-informasjon, Heismontøren-arkiv i PDF tilbake til 1991 (mer kommer) og masse mer. «Vi gleder oss til å høre hva medlemmene våre tenker om den. Kom gjerne med innspill til endringer!» avslutter en fornøyd Hansen.

Siste artikler

Jentene i bransjen samles på kvinnedagen

Vi var så heldige å få en invitasjon til Heisjentenes samling på kvinnedagen 8. mars. Jentene i bransjen samles for å ta opp viktige saker, snakke om problematikk i bransjen og for å delta i 8. mars-toget. Elleve medlemmer møtte opp til samlingen som gikk over to dager. På programmet gikk faglig og sosialt innhold hånd i hånd.

PARKERING ÅRSMØTE

Det er ordnet med flere parkeringsplasser for medlemmer som deltar på årsmøte i foreningen på foreningskontoret i Østre Aker vei 24, Oslo.

VIL HA NYE HELSEKRAV INN I HEISOVERENSKOMSTEN

Under tarifforhandlingene i 2022 ble det enighet om tiltak for å begrense eksponeringen av helsefarlig kvartsstøv ved arbeid i heissjakten. Nå krever foreningen ytterligere tiltak for å stanse eksponeringen.

DIGITAL LOGGBOK ER NÅ ETABLERT HOS KUNDER

Eiendomsselskapet Malling er den første kunden som tar i bruk Lilo-digital loggbok på alle eiendommer som de drifter. Det betyr at det er flere montører som får beskjed om å registrere seg som bruker og være klar for å loggføre digitalt.
2,499FølgereLik
1,058FølgereFølg
43AbonnenterAbonnér
X